Eko šola – matična šola

Ekošola je naš projekt in način življenja. Je naše vodilo za dejavnosti, s katerimi poskušamo pomagati Zemlji in s katerimi širimo okoljsko ozaveščenost. Eko vsebine vključujemo v različna področja našega delovanja ter sodelujemo s širšo lokalno skupnostjo. Obeležujemo mednarodne dneve kot so: svetovni dan varstva živali, svetovni dan Zemlje in svetovni dan varstva okolja. Dejavnosti, ki so temelj naše okoljske vzgoje so: ločevanje odpadkov, skrb za vrt in urejeno ter čisto okolico, zbiranje starega papirja, izrabljenih baterij, kartuš, CD-jev, DVD-jev itd. O našem delovanju seznanjamo tudi širšo javnost preko razstav na šoli ter preko spletne strani.

Zdravo življenje v zdravem okolju in pozitivni kulturni odnosi med vsemi, ki si naše šolsko okolje delimo, kažejo temeljno naravnanost pri pouku vseh predmetov, pri interdisciplinarnih projektih in različnih nalogah, ki so načrtovane v našem programu Ekošole. Spodbujamo povezavo znanja z okoljsko ozaveščenostjo s ciljem – kaj jaz sam in kaj vsi skupaj lahko storimo za boljše okolje in s tem za naše življenje. Tudi v šolah v naravi se trudimo učencem približati okolje, v katerem bivajo, s poudarkom na odgovornem odnosu do sočloveka, do rastlin in živali.

Širši javnosti se z izbrano eko temo predstavimo na eko sejmu Altermed v Celju. Sodelujemo na Eko kvizu, kjer učenci pokažejo naravoslovno znanje na različnih področjih. S projektom Eko bralna značka spodbujamo k branju eko vsebin. Šolska vrtilnica je projekt, v katerem izvajamo različne aktivnosti ter osvajamo nova znanja in veščine izven učilnice. Skozi te dejavnosti so naši učenci pravi ambasadorji okoljske vzgoje in kulturnega obnašanja v naravi. Postajajo vedno bolj občutljivi za lepote narave, pa tudi prizadeti, ko je le-ta uničena. Na tak način vplivajo na obnašanje odraslih ter spreminjajo njihove vzorce ravnanja.

Ekošola bogati čustvene vezi otrok in mladih do narave. Uči jih spoštovati drugačnost in ceniti naravne dobrine. Za izpeljavo ciljev okoljskega izobraževanja izbira zanimive metode dela ter učencem in učiteljem daje priložnost, da znanje, ki ga pridobijo, uporabijo v vsakdanjem življenju v šoli in izven nje.

 

Koordinatorki:

Tatjana Möscha (razredna stopnja)

Anica Maček Intihar (predmetna stopnja)

Dostopnost